شهردار یزد با اشاره به اینکه صرفاً افزایش جریمه منجر به کاهش محسوس تخلفات نمی‌شود، گفت: ۵۰ ضابطه و بند قوانین شهرسازی که تخلف ساختمانی را به وجود می آورد اصلاح شد.

شهردار یزد با اشاره به اینکه صرفاً افزایش جریمه منجر به کاهش محسوس تخلفات نمی‌شود، گفت: ۵۰ ضابطه و بند قوانین شهرسازی که تخلف ساختمانی را به وجود می آورد اصلاح شد.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - ابوالقاسم محی الدینی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با شهرداری از گستردگی بسیار زیادی برخوردار است، اظهار کرد: یکی از موضوعات بسیار مهمی که مردم در ساخت و ساز و تغییر کاربری‌ها با آن مواجه هستند، بحث شهرسازی است.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مراجعات شهروندان به شهرداری بابت همین بخش از وظایف شهرداری است، گفت: در طول این دوره مدیریت شهرداری یزد، چند اقدام را در حوزه شهرسازی به صورت همزمان شروع کردیم.

شهردار یزد گفت: در این زمینه با توجه به اینکه جرایم ساخت و ساز خلاف در سال های گذشته افزایش پیدا کرده بود اما جرایم به میزانی که انتظار می رفت کاهشی نبوده، بررسی کردیم و مشخص شد که افزایش جریمه صرفاً به کاهش چشم گیر تخلفات منجر نمی‌شود.

محی الدینی خاطرنشان کرد: در این زمینه لازم بود که برخی از فرآیندها، روندها و ضوابطی که دست و پاگیر هستند و با ایجاد مشکل برای مردم آنها را به سمت ساخت و ساز خلاف و بدون پروانه هدایت می کند اصلاح شود.

وی افزود: به همین دلیل عواملی از جمله موضوع بیشترین مراجعه مردم به کمیسیون ماده ۱۰۰ و علل اصلی تخلف مردم در ساخت و ساز را مورد بررسی قرار دادیم و همچنین تفسیرهای متفاوتی که در بین کارشناسان شهرداری وجود داشت را ارزیابی کردیم.

شهردار یزد ادامه داد: احصای تمامی این مشکلات و روندها نزدیک به یک سال و نیم به طول کشید و در ۵ نشست کمیسیون ماده «پنج» و همچنین جلسات متعدد کمیته تخلفات شهرداری این موضوعات مورد بررسی قرار گرفت.

محی الدینی بیان کرد: در نهایت، حدود ۵۰ ضابطه ای که بیشترین مشکل را برای مردم ایجاد کرده بود با اصلاح روبرو شد که حل مشکلات مردم و جلوگیری از تخلف سازی را به دنبال داشت.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین این ضوابط، ایجاد شفافیت در بحث تعریف پارکینگ ساختمان‌ها بود که با رفع مواردی که تفسیرهای متفاوت داشت، این مشکل برطرف شد.​​​​​​​

 

  • نویسنده : سید علی رضوی
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا